Vzniknutá situácia si vyžadovala nemalé úsilie zo strany zamestnávateľov, ale aj samotných zamestnancov. Naučil nás čo je pokora a aké cenné je zdravie. Rok 2020 so sebou priniesol výzvy, s ktorými sme sa museli popasovať aj my v MAXIN’S Group…
AKO HODNOTÍ ROK 2020 ERIK MAXIN?
ERIK MAXIN:
„V roku 2020 sme zamestnali aj napriek COVID-u viac ako 4 000 zamestnancov.“
Rok 2020 bol rok zásadných zmien, rok pokory, rok zefektívňovania, kreativity, ale aj rokom neistoty, nádeje i príležitostí. Bol to veľmi rozmanitý rok. Vnímam výrazný rozdiel medzi prvou a druhou vlnou koronakrízy. V tej prvej tak naši klienti ako aj my vo firme sme nevedeli, čo nás čaká. Bolo cítiť preľaknutie v správaní nielen firiem, ale aj obyčajných ľudí. Firmám sa prepadli objednávky, niektorým aj o 90% percent. Nikto nevedel, koľko tento stav potrvá. Mesiac, dva, rok? Aj my sme pocítili pokles záujmu o naše služby, keďže firmy zamestnancov nepotrebovali, skôr znižovali aj vlastné stavy zamestnancov. Báli sa zamestnanci aj zamestnávatelia. Vôbec sa im nečudujem. Nikto nevedel, čo môže od pandémie čakať.
Celkovo vzrástla práce neschopnosť. Ľudia sa báli pracovať, báli sa, že prídu do práce a nakazia sa COVID-om. Niekedy zo 100 ľudí aj 20 neprišlo. My sme museli ľudí kooperatívne nahrádzať. Klienti rušili objednávky, znižovali výrobu, viacerí zavreli fabriky aj na 3 mesiace.
Počas 20 rokov praxe som po prvý raz stál pred takouto prekážkou, na uvedené neexistujú poučky ani návody. Uvedené obdobie nás stálo obrovské peniaze i úsilie. Kebyže si firma nevytvára rezervy, myslím si, žeby sme boli na kolenách. Vytvorili sme si v našej skupine krízový štáb, ktorý denne „ad hoc“ riešil problémy, ktoré sa naskytli. Boli sme nútení vytvoriť A/B manažérske tímy, ktoré sa navzájom nestretávali a boli schopné za seba zaskočiť. Naši koordinátori sú v prvej línii, denne sa stretávajú s tisíckami našich zamestnancov a zamestnancom nemožno povedať, že Ťa neubytujeme, lebo sme všetci PN. Bolo to niečo extra komplikované, nové. Nebola to jednoduchá situácia a priznám sa, že mi v hlave lietali naozaj rozličné myšlienky, čo a ako sa bude vyvíjať. Napokon, darilo sa nám problémy, ktoré vzišli z tejto situácie úspešne riešiť. Sme múdrejší a veľmi nás to posilnilo.
Na priebehu druhej vlny môžeme badať signály vo vnímaní a správaní firiem i zamestnancov, ako keby sme sa s tými všetkými sprievodnými javmi okolo koronakrízy naučili žiť.
Dnes už vieme, že koronavírus sám od seba preč neodíde, no my nejakým spôsobom fungovať a žiť musíme. Objednávky až tak nepadajú, naši klienti majú na nás požiadavky, ako keby sa nič nedialo a firmy, ktoré sa v prvej vlne úplne zastavili, teraz potrebujú dohnať zameškané objednávky i stanovené plány. Objednávky na dodanie personálu sa nám po počiatočnej nepriaznivej situácii v prvej vlne zdvihli o 100%, čo vnímame samozrejme veľmi pozitívne. Za posledných 6 mesiacov sa nám podarilo zdvojnásobiť všetky merateľné ukazovatele našej skupiny firiem.
Za úspech vďačíme dôvere našich klientov pri riešeniach, ktoré im ponúkame, taktiež manažmentu našej skupiny i verným a spokojným prideleným zamestnancom Maxin’s Group.
V prvom polroku roku 2021 však očakávame útlm v niektorých sektoroch priemyslu, aj preto už teraz hľadáme alternatívy uplatnenia pre svojich ľudí pôsobiacich v ohrozených odvetviach. Mňa veľmi potešilo, že to môj manažérsky tím zvládol a som nato, ako to zvládli veľmi hrdý. Patrí im uznanie a vďaka. Verím, že všetko bude smerovať už len k lepšiemu a rok 2021 bude lepším rokom ako rok 2020.