fbpx
ZA OPONOU NÁBORU

ZA OPONOU NÁBORU: Marketing a nábor – súrodenci, ktorí ťahajú za jeden povraz

  • Dominika Čeklovská
  • 4. decembra 2024
Marketing a nábor – súrodenci, ktorí ťahajú za jeden povraz

Marketing a nábor sú ako súrodenci, ktorí sa navzájom dopĺňajú. Marketing vytvára priestor a atmosféru, kde sa kandidáti cítia ako doma, zatiaľ čo nábor sa stará o to, aby ten správny človek zapadol na správne miesto. Jednoducho, jeden bez druhého by nefungovali

S kolegom Jarom (Jaroslav Geci / marketingový riaditeľ) sa pomerne často ja ( Miroslav Jankovič/ Headhunter CZ&SK | Talent Acquisition Expert ) osobné stretávam.
V Košiciach na pobočke, kde sme preberali plán na rok 2025 vznikol aj tento rozhovor na rôzne témy.

Miro: Marketing je súčasťou náboru v našej personálnej agentúre, ako ty vidíš toto spojenie?

Jaro: Marketing a nábor sú ako nerozluční parťáci. Náš marketing pomáha nielen oslovovať kandidátov, ale aj budovať silnú značku zamestnávateľa. Naša práca nie je len o tom “nájsť” ľudí, ale zaujať ich a ukázať, že sme pre nich správna voľba. Bez marketingovej podpory by sme nevedeli efektívne komunikovať, kto sme a čo ponúkame.

AI a nábor úzko spolu súvisia, ako sa ty ako mkt guru na toto spojenie pozeráš?

AI je budúcnosť. Pre mňa je to už každodenná súčasť práce – od automatizácie úloh až po cielené kampane. Vďaka AI dokážeme personalizovať prístup ku kandidátom, predpovedať trendy a ušetriť čas aj zdroje. Často hovorím, že ten, kto nevyužije AI, riskuje, že mu ujde vlak – a ja si ho určite ujsť nenechám!

Čo pre teba znamená slovo TALENT u kandidáta?

Talent je pre mňa niečo viac než len zručnosti – je to kombinácia vášne, odhodlania a schopnosti priniesť do tímu niečo jedinečné. Je to energia, ktorá posúva nielen jednotlivca, ale aj celý tím vpred.

Marketing a nábor majú spoločné jedno – efektivita – aké máš skúsenosti s KPI?

KPI sú pre mňa kompas, ktorý ukazuje, kam smerujeme. Či už ide o náklady na lead, čas obsadenia pozície alebo spokojnosť klientov, všetky tieto ukazovatele nám pomáhajú zlepšovať procesy a optimalizovať našu prácu. Bez nich by sme len hádali, čo funguje a čo nie.

Ako otec krásnych 3 dcér – ako to máš doma ako jediný chlapský element v 4 ženskom obkľúčení?

Je to výzva, ale zároveň obrovská radosť. Každý deň ma učia niečo nové – od trpezlivosti po kreativitu. A hoci som v menšine, mám pocit, že sme skvelý tím. Občas si však doprajem chvíľku pokoja pri gitare, aby som “vyvážil” tú ženskú energiu. 😊

Aká je v nábore tvoja najkrajšia a najhoršia skúsenosť s kandidátom?

Najkrajšia skúsenosť je, keď pomôžeš niekomu nájsť prácu, ktorá mu sedí, a vidíš, že mu to naozaj zmenilo život. Najhoršia? Keď kandidát klame o svojich skúsenostiach a schopnostiach – to je vždy sklamanie.

Jarko a teraz 5 rýchlych otázok – Tvoje obľúbené:
1. Káva alebo čaj? Káva, ideálne 2-té espresso.
2. Steak alebo bryndzové halušky? Steak, medium rare.
3. Auto – automat alebo manuál? Automat, pre pohodlie.
4. Obľúbená kaviareň? Lokálna, s dobrým espresso tonic. Navštívte v Bardejove kaviareň Tommy’s Caffee alebo kaviareň Tvoj Deň.
5. Hudba – rock alebo pop? POP-ROCK. Som hrdým členom kapely www.dipband.sk 🎸.,

Jarko ďakujem za rozhovor

Hľadáte prácu?

Nechajte nám svoj kontakt a my sa vám ozveme.

Zadajte vaše telefónne čislo.
Súhlaste so spracovaním osobných údajov.

Správa sa odosiela ...

Logo pre motory jws.
Logo volkswagen na čiernom pozadí.
Automobilové logo Snop na čiernom pozadí.
Logo pre skupinu pvl.
Hliníkové logo Nueman na čiernom pozadí.
Logo pre kongsberg automotive.
Je to riadenie prietoku vzduchu v automobiloch.
Logo Hyundai transys na čiernom pozadí.
Neváhajte nás kontaktovať
Nenašli ste pracovnú ponuku, ktorú ste hľadali?

Volajte na bezplatnú infolinku

0800 365 800

   

alebo nám zanechajte svoj telefonický kontakt

Zadajte vaše telefónne čislo.
Súhlaste so spracovaním osobných údajov.

Správa sa odosiela ...