fbpx
ZA OPONOU NÁBORU

ZA OPONOU NÁBORU – Financie a nábor ? Čo majú spoločné ?

  • Viliam Dzuriš
  • 30. októbra 2024

Spolu s mojim kolegom Erik Keda / CFO MAXIN´S group, sme túto tému preberali na káve v jeho kancelárií v Bardejove. No posúďte sami, čo majú spoločné ?

Erik, vďaka, že si si na nás našiel čas. Ako finančný riaditeľ v personálnej agentúre sa stretávaš s rôznymi výzvami. Ako vnímaš dôležitosť financií pri nastavovaní rozpočtu na nábor?

Ďakujem za pozvanie, Miro. Financie sú kľúčové v každej firme, no v personálnej agentúre ide o špecifické výdavky. Pri nastavovaní rozpočtu sa vždy snažíme brať do úvahy nielen základné náklady, ako sú mzdy, ubytovanie alebo OPP, ale aj „skryté“ výdavky – školenia, marketing a časový aspekt.

Vieš nám priblížiť, aké sú približné náklady na nábor jedného kandidáta?

Určite. Cena na nábor jedného kandidáta sa môže pohybovať v rozmedzí od niekoľkých stoviek až po tisíce eur. Závisí to od faktoru náročnosti pozície, dĺžky náborového procesu, ale aj od toho, koľko zdrojov sa do procesu zapojí. V prípade špecializovaných pozícií investujeme často viac do inzerátov, predselekcie a testovania, čo následne zvyšuje celkovú sumu.

Sledovanie kľúčových ukazovateľov (KPI) je pre mnohé firmy samozrejmosť. Aké KPI sledujete pri náboroch?

Naše KPI sú pomerne pestré a závisia od rôznych faktorov. Sledujeme napríklad čas potrebný na obsadenie pozície (Time to Fill), náklady na obsadenie (Cost per Hire), kvalitu náboru (Quality of Hire) a mieru retencie nových zamestnancov. Tieto ukazovatele nám pomáhajú vyhodnotiť efektivitu a tiež, kde by sme mohli procesy zlepšiť.

Ako sa ty pozeráš na prácu náborárov?

Práca náborára je neuveriteľne náročná a často podceňovaná. Musia mať výborné komunikačné a analytické schopnosti, aby vedeli kandidátov správne vyhodnotiť. Navyše sa od nich očakáva vysoká flexibilita, keďže každý projekt je iný a vyžaduje si osobitný prístup. Oceňujem najmä ich trpezlivosť a schopnosť zvládať stres. Výsledok je dôležitý, pretože kvalitný kandidát priamo ovplyvňuje spokojnosť klienta.

Erik, ďakujem za doterajšie odpovede. Rád by som sa dotkol ešte jednej témy – komunikácie medzi oddeleniami. Ako je dôležitá komunikácia medzi finančným oddelením a náborovým tímom?

Komunikácia je u nás zásadná. Finančné a náborové oddelenie musia úzko spolupracovať, aby sa rozpočet efektívne využil a zároveň, aby sme rýchlo a efektívne reagovali na potreby klientov. Snažím sa, aby finančné oddelenie poskytovalo čo najtransparentnejšie informácie o alokáciách a aktuálnych nákladoch, aby náborový tím vedel, v akých medziach sa pohybujeme. Na pravidelných stretnutiach si vždy prechádzame, kde by sa dalo zlepšiť, aby sme mali ešte kvalitnejšie výsledky.

Ako teda komunikuješ ako finančný riaditeľ s náborovým oddelením? Máte nejaké špecifické postupy?

Áno, pravidelne organizujeme s CEO a s COO manažérske stretnutia, kde si preberáme priebeh náborových procesov a zhodnocujeme náklady na jednotlivé pozície. Zároveň sa venujeme analýze ukazovateľov, ktoré nám pomáhajú optimalizovať financie, a prehodnocujeme, či by sme mali v rámci rozpočtu urobiť nejaké úpravy. Taktiež sa snažím udržiavať otvorenú komunikačnú líniu – chcem, aby sa náborári cítili podporení, nie obmedzení finančnými pravidlami.

Ako finančný riaditeľ spoločnosti, aký máš pohľad na prácu náborára?

Ako som spomínal, práca náborára je komplexná. Z pozície člena vedenia si uvedomujem, aký dopad má každý úspešný nábor na firmu a jej reputáciu. Oceňujem, že náborári musia byť nielen skvelými hodnotiteľmi, ale aj empatickými a trpezlivými komunikátormi. Sú to oni, kto tvorí prvý dojem o firme, a vedia ho preniesť na kandidáta, čo je neoceniteľné. Aj preto v MAXINS kladieme veľký dôraz na to, aby náborári mali podporu nielen v rámci rozpočtu, ale aj vo svojom osobnom rozvoji – investujeme do ich školení a rozvoja, pretože kvalitný tím je našou najväčšou devízou.

Hľadáte prácu?

Nechajte nám svoj kontakt a my sa vám ozveme.

Zadajte vaše telefónne čislo.
Súhlaste so spracovaním osobných údajov.

Správa sa odosiela ...

Logo pre motory jws.
Logo volkswagen na čiernom pozadí.
Automobilové logo Snop na čiernom pozadí.
Logo pre skupinu pvl.
Hliníkové logo Nueman na čiernom pozadí.
Logo pre kongsberg automotive.
Je to riadenie prietoku vzduchu v automobiloch.
Logo Hyundai transys na čiernom pozadí.
Neváhajte nás kontaktovať
Nenašli ste pracovnú ponuku, ktorú ste hľadali?

Volajte na bezplatnú infolinku

0800 365 800

   

alebo nám zanechajte svoj telefonický kontakt

Zadajte vaše telefónne čislo.
Súhlaste so spracovaním osobných údajov.

Správa sa odosiela ...