fbpx
ZA OPONOU NÁBORU

Je životopis naozaj mŕtvy? Pravda o LinkedIn profile a pracovnom trhu

  • Viliam Dzuriš
  • 13. septembra 2024

Jaro Geci, marketingový riaditeľ, často počúva názory, že tradičný životopis je prežitok a že v budúcnosti bude stačiť len LinkedIn profil. Obrátil sa preto na Miroslava Jankoviča, headhuntera, aby zistil jeho pohľad na túto tému.

Jaro Geci (marketingový riaditeľ): Často sa na LinkedIne objavuje názor, že životopis je prežitok a že v budúcnosti bude stačiť len LinkedIn profil. Miroslav, čo si o tom myslíš?

Miroslav Jankovič (headhunter): Mnohí ľudia majú takýto názor, Jaro, no ja si nemyslím, že je to celkom tak. Áno, v niektorých firmách alebo odvetviach môže LinkedIn profil postačovať, ale vo väčšine prípadov zamestnávatelia stále vyžadujú klasický životopis.

Jaro Geci: Čo tým myslíš? Nie je LinkedIn profil už dostatočný pre každého?

Miroslav Jankovič: Pracovný trh nie je tvorený len medzinárodnými, technologickými firmami a finančnými inštitúciami vo veľkých mestách ako Bratislava či Praha. Existuje množstvo menších firiem, najmä mimo veľkých miest, ktoré s LinkedInom vôbec nepracujú alebo ho používajú len minimálne. Pre takéto spoločnosti je životopis stále základným dokumentom pri náborovom procese.

Jaro Geci: Máš skúsenosti s tým, že zamestnávatelia mimo týchto veľkých centier stále vyžadujú životopis?

Miroslav Jankovič: Presne tak. Mám klientov z rôznych odvetví, aj vrátane HR manažérov, ktorí buď LinkedIn nevyužívajú, alebo ho nevedia efektívne spravovať. Často sa prvýkrát s touto platformou stretávajú práve cez mňa. Aj keď to v našej LinkedIn bublíne môže znieť prekvapivo, veľa menších firiem mimo veľkých miest stále s touto sieťou nepracuje.

Jaro Geci: Takže podľa teba sa na LinkedIn profil nemožno úplne spoliehať?

Miroslav Jankovič: Nie úplne. LinkedIn profil je skvelý nástroj, ale z mojich skúseností viem, že kombinácia silného LinkedIn profilu a kvalitného životopisu vám otvorí oveľa viac príležitostí. Životopis má stále svoje miesto, a to sa tak skoro nezmení.

 

Jaro Geci: Akú radu by si dal niekomu, kto hľadá prácu?

Miroslav Jankovič: Moja rada je jednoduchá: majte vždy aktuálny a profesionálne spracovaný životopis. Kombinácia oboch – LinkedIn a CV – vám dá najväčšiu šancu na úspech. Každý zamestnávateľ má svoje preferencie, a byť pripravený na obe možnosti je kľúčové. Samostatná kapitola je čo v CV by malo byť a čo by nemalo v CV byť.

Jaro Geci: To znie ako dobrá stratégia. Máš nejaké motto, ktorým sa riadiš?

Miroslav Jankovič: Určite. „Byť pripravený znamená byť úspešný.“ To platí pri každom hľadaní práce.

 

Za oponou náboru -> ĎALŠIE ROZHOVORY

Hľadáte prácu?

Nechajte nám svoj kontakt a my sa vám ozveme.

Zadajte vaše telefónne čislo.
Súhlaste so spracovaním osobných údajov.

Správa sa odosiela ...

Logo pre motory jws.
Logo volkswagen na čiernom pozadí.
Automobilové logo Snop na čiernom pozadí.
Logo pre skupinu pvl.
Hliníkové logo Nueman na čiernom pozadí.
Logo pre kongsberg automotive.
Je to riadenie prietoku vzduchu v automobiloch.
Logo Hyundai transys na čiernom pozadí.
Neváhajte nás kontaktovať
Nenašli ste pracovnú ponuku, ktorú ste hľadali?

Volajte na bezplatnú infolinku

0800 365 800

   

alebo nám zanechajte svoj telefonický kontakt

Zadajte vaše telefónne čislo.
Súhlaste so spracovaním osobných údajov.

Správa sa odosiela ...