Prvú kanceláriu MAXIN´S Group otvorili v Bratislave a hneď získali dvoch dôležitých zákazníkov – DHL a MEDUSA Group. „Už po pol roku sme sa dostali do plusových čísel. Najväčšou výzvou bol prvotný nábor zamestnancov, ako poskladať tím ľudí s rovnakými hodnotami,“ približuje začiatky E. Maxin. To už bola súčasťou firmy aj Katarína Garajová, ktorá spočiatku pracovala ako koordinátorka a vypracovala sa na výkonnú riaditeľku. Spoločnosť dostala meno MAXIN´S, pretože išlo naozaj o rodinu. „Chcel som zanechať rodinný odkaz a meno, aby bol na mňa pyšný môj otec,“ hovorí E. Maxin.
Dnes dáva agentúra prácu 2 400 ľuďom formou lízingu. Vo vedení MAXIN´S Group sú traja ľudia, jadro spoločnosti tvorí momentálne 60 interných zamestnancov. Pracujú v Bratislave, ale aj v pobočkách v Nitre, Košiciach, Námestove, Ostrave a Žiline. Práve žilinská je zatiaľ posledná a zároveň najväčšia, ponúka 300 pracovných miest v automotive. Dodávajú zamestnancov pre 110 firiem na Slovensku a 40 v zahraničí. Svoje aktivity rozšírili do Českej republiky, Poľska, Bulharska, Indie, Uzbekistanu, Bangladéša, Vietnamu a najnovšie zamierili do Nemecka.
Vojna veľa zmenila
Zásadnú zmenu v personálnom lízingu priniesla vojna na Ukrajine. „Začali sme robiť úplne nové veci, napríklad hľadať ubytovanie a pomáhať s administratívnymi úkonmi, aby Ukrajinci dostali štatút odídencov a mohli sa oficiálne zamestnať. To ale nestačilo. Ak chcete pracovať, ale máte dieťa, potrebujete ho umiestniť do školy alebo škôlky, pre rodinu potrebujete lekára, potrebujete účet v banke. To všetko sme začali pre lízingových zamestnancov zabezpečovať.“ Je to mimoriadne náročné na logistiku, pretože lízingových zamestnancov presúvajú na sezónne výroby. „V niektorých fabrikách majú top sezónu štyri mesiace v roku, viac ľudí teda potrebujú iba v určitom období. Po ňom sme schopní presunúť ich flexibilne na iné pracovisko a inému obchodnému partnerovi,“ dodáva E. Maxin.
Využiť každú príležitosť
Personálna agentúra sa počas piatich rokov vypracovala medzi desať najväčších. E. Maxin však hovorí, že umiestnenie v rebríčku nie je to najdôležitejšie. „Firma vznikala v čase, keď sme sa museli vyrovnávať s novými výzvami. Postupne prišiel covid, materiálová kríza a nakoniec vojnový konflikt na Ukrajine. Pracujeme v rýchlom biznise a musíme flexibilne prijímať opatrenia. Nemáme prácu na osem hodín, pracujeme, keď musíme, aby sme napredovali. Na mieste v rebríčku nezáleží, no svojim zamestnancom hovorím, aby každú príležitosť využili. Energetická kríza aj postupná robotizácia ukazujú, ako rýchlo sa trh mení. Na zmeny musíme reagovať každý deň. Ako rýdzo slovenská spoločnosť máme veľkú výhodu oproti nadnárodným korporáciám. Opatrenia a potrebné zmeny vieme urobiť okamžite, nemusíme čakať na schválenie od vedenia v inej krajine. Naša sila je v tom, sme sme veľká rodina, ktorá funguje vďaka podobným hodnotám a schopnosti spolupracovať,“ prízvukuje E. Maxin.